Jak przygotować skórę na ciepłą i zimną porę roku - Medycyna Estetyczna Katowice © 2019

Przejdź do treści

Jak przygotować skórę na ciepłą i zimną porę roku

 
 
 
Jak przygotować ciało na każdą porę roku, szczególnie na wiosnę oraz lato?
 



Zima nie jest łaskawa dla naszej cery. Co zrobić, aby je jak najszybciej i najskuteczniej ją zregenerować i wyglądać pięknie?

 
Zimą amplituda powietrza pomiędzy wnętrzem domu a światem zewnętrznym osiąga nieraz po kilkadziesiąt stopni Celsjusza! Prosty rachunek. Tu +25 st. C, a tam -15 st. C. Nie ma możliwości, aby nie odbiło się to na naszym organiźmie. Oczywiście, dzięki mrozom hartujemy się, wzmacniamy, ale jednak trzeba też pamiętać o cieniach (a nie tylko blaskach) tego stanu rzeczy. Jednym z minusów jest właśnie stan naszej skóry i wpływ na jej piękno, atrakcyjny odbiór.
 


 
Zimą się nie chce nic robić.... zaniedbujemy się
 
Generalnie po zimie nasza skóra ma nieco szarawy odcień (nawet jeśli byliśmy gdzieś w ciepłych krajach i zyskaliśmy złocistą opaleniznę). Poza tym bywa niedostatecznie nawilżona oraz, niestety, czasem troszkę zaniedbana. Proszę, przyznajcie się z ręką na sercu: czy za każdym razem po wyjściu spod prysznica balsamowaliście ciało? Latem- owszem, wierzymy, że tak robicie, ale zimą? Nie zawsze się chce, poza tym po kąpieli marzymy, aby jak najszybciej założyć coś na siebie.
 


Suchość skóry a korelacja z porą roku zima czy lato?
 
Największym problemem, z jakim mierzymy się po kilkumiesięcznej zimie jest suchość skóry, co powoduje szereg problemów, jak: uszkodzona bariera lipidowa, brak elastyczności, wiotkość itd. Jakby tego było mało, po zimie zazwyczaj jesteśmy mniej lub bardziej ciężcy.
 
 
 
 
Cellulitis - nadmiar tkanki tłuszczowej
 
Na siłownię czy jogging nie chadzaliśmy przecież tak gorliwie, jak wiosną czy latem. Częściej podjadaliśmy, tłumacząc sobie, że jest zimno i organizm potrzebuje kalorii… Efektem jest bardziej widoczny cellulitis, tak znienawidzony przez wszystkie kobiety.
 
 
 
Systematyczne złuszczanie naskórka
 
Każdy kosmetolog uważa, że pielęgnację skóry należy zacząć od złuszczenia jej. Konkretnie chodzi o pozbycie się martwych komórek naskórka. Bez tego nie ma co zaczynać balsamowania, masaży, bo to absolutna baza, podstawa pielęgnacji. Must- have w każdej łazience. Peeling jest dobrodziejstwem. Nie dość, że działa błyskawicznie i natychmiastowo, to jeszcze przygotowuje nasze ciało do kolejnych etapów pielęgnacyjnych. Od głębokiego nawilżania, aż po zabiegi antycellulitowe czy wyszczuplające.
 

 
Peeling zalety – ważne miejsce w Medycynie Estetycznej
 
Peeling sprawia, że od razu możemy poczuć się świeżo, a nawet jakoś tak lżej. Najlepiej regularnie robić sobie złuszczanie całego naskórka na ciele (a przy okazji także cery, ale do tego służą osobne preparaty, bardziej delikatne!). Raz, dwa razy w tygodniu.
 
 
 

Systematyczne nawilżanie, kremowanie skóry
 
Jeśli zimą zapominaliście używać balsamu do ciała regularnie, to pocieszymy Was: nie jesteście w tym odosobnieni. Nawet sprzedawcy ze sklepów kosmetycznych potwierdzają, że sprzedaż balsamów, kremów do pielęgnacji ciała, a także specjalnych masełek natłuszczających wzrasta wraz z nadejściem pierwszych wiosennych dni. Wybierając balsam, zwróćcie uwagę na zawartość, czytajcie etykiety.
 
 

 
Hity Medycyny Estetycznej
 
Hitami w kosmetologii są obecnie takie składniki jak: kwas hialuronowy, gliceryna, algi morskie, olej kokosowy oraz arganowy. Często pomagają one utrzymać stopień nawilżenia skóry przez dłuższy czas, szybko się wchłaniają, a nawet potrafią pomóc odnowić naskórek i poprawić koloryt skóry. Ważna jest regularna pielęgnacja, czyli balsamowanie ciała po każdej kąpieli i prysznicu, każdego dnia. Radzimy też pamiętać o częstym kremowaniu rąk, które – narażone zarówno na klimatyzację, jak i mrozy- są wyjątkowo suche.   
 
 

 
Systematyczny ruch, wysiłek fizyczny, rak nadmiaru pokarmu, zbalansowana dieta
 
O ciało trzeba jeszcze zadbać „od wewnątrz”. Wtedy osiągniemy pełnię sukcesu! A na czym polega taka „wewnętrzna” pielęgnacja? To proste i trudne zarazem. Chodzi o regularne, zdrowe odżywianie. O nieprzejadanie się. O dostarczanie organizmowi pięciu porcji warzyw i owoców dziennie (jak zaleca WHO, Światowa Organizacja Zdrowia). Wiemy, wiemy, to trudne, ale i wykonalne. Dbanie o ciało to również nawilżanie go „od wewnątrz”, czyli picie płynów, oczywiście najlepiej wody. Eksperci radzą, aby wypijać 1,5 litra wody dziennie. I zrezygnować z kawy na rzecz herbaty zielonej i białej, soków świeżo wyciskanych, różnych pysznych mieszanek ziołowych czy pobudzającej yerba mate.   
 
 
 
Systematyczne zabiegi odmładzające
 
Jeśli zaczniecie zauważać potrzeby swojego ciała, dbać o nie z uwagą i szacunkiem, ono szybko się Wam odwdzięczy. Będzie działało jak szwajcarski zegarek i przestanie się „psuć”. A jeśli borykacie się z problemami zdrowotnymi, jest szansa na szybsze zdrowienie.   
 
 
 
biuro@aledniowska.pl
tel: +48 517 056 831
MEDYCYNA ESTETYCZNA WG DR N. MED. AGNIESZKI LEDNIOWSKIEJ
WYPEŁNIACZ ŚLĄSK
Wróć do spisu treści