Gabinet Medycyny Estetycznej od 2008 roku

Przejdź do treści
Zasady diety, co jeść by pozbyć się cellulitu?
Medycyna Estetyczna
Opublikowane według w uroda · 19 Wrzesień 2018
Tags: Zasadydietycojeśćbypozbyćsięcellulitu

Borykasz cię z cellulitem?


Ćwiczysz a twoja skóra ciągle nie wygląda idealnie. Przeczytaj artykuł bo może popełniasz błąd dietetyczny. Zalecenia dietetyczne w cellulicie.
 
 

Co to jest cellulit? Pomarańczowa skórka. Czy tylko ja mam z tym problem?

 
Cellulit (lipodystrofia) są to zmiany patologiczne w podskórnej tkance tłuszczowej  powstałe na skutek odkładania się w komórkach tłuszczowych produktów przemiany materii, które powinny zostać wydalone.  Skóra w tym miejscu staje się sucha i mniej elastyczna. Tkanka tłuszczowa nierównomiernie rozmieszczona tworzy na udach, pośladkach, ramionach wypukłe grudy. Jest to dolegliwość cywilizacyjna, związana ze złą dietą, otyłością i brakiem wysiłku fizycznego. Występuje u ok. 85% kobiet w Polsce!!
 
 
 

Rodzaje cellulitu, typy cellulitu,

 
Wyróżniamy 3 typy cellulitu:
- wodny (obrzękowy)- może się pojawić u młodych kobiet od okresu dojrzewania. W tym czasie odkłada się rezerwa wodna i tłuszczowa aby przygotować się do ewentualnej ciąży. Następuje przemieszczenie się wody i tłuszczu w kierunku zewnętrznych warstw skóry i tkanki tłuszczowej, Pod koniec cyklu miesięcznego organizm pozbywa się tej nadwyżki. Jeżeli w tym czasie system hormonalny ulegnie zakłóceniu- powstaje cellulit

- lipidowy (tłuszczowy)- bierze początek w głębszych warstwach skóry właściwej i tkanki łącznej, tam są komórki tłuszczowe. W nich gromadzą się produkty przemiany materii, które nie zostają usunięte. Jest luźny, nie przylega do mięśni, tworzy fałdy i obrzmienia.

- cyrkulacyjny- połączenie dwóch poprzednich typów
 
 
 
 

Zasady diety, co jeść by pozbyć się cellulitu?

 
- Żyj zdrowo i lekko
- Dieta ma być sposobem na życie a nie tylko krótkotrwałą zmianą.
 
- Ogranicz słodycze i fast foody powodują odkładanie się tkanki tłuszczowej.
 
- Pij wodę mineralną niegazowaną 2 litry dziennie -można dodać do wody plasterek cytryny,  
 
 zawiera witaminę C, która bierze udział w odbudowie kolagenu   - woda powinna mieć niską
 
 zawartość sodu- wypłukuje toksyny
- Korzystne jest picie zielonej herbaty- przyspiesza trawienie.
- Sałata, pomidory, ziemniaki, buraki, cukinie, suszone śliwki, banany, orzechy, marchew szpinak są źródłem potasu i zmniejszają obrzęki.
 
- Dobre lekkostrawne potrawy- ryby, białe mięso, ryż- przyspieszają przemianę materii wpływ mają produkty bogate w witaminę B- jaja, kiełki zbóż, drożdże.
 


 
Jedz ryby, kwasy omega-3
Jadaj dużo ryb, orzechy, oleje roślinne, oliwę i tzw. miękkie margaryny, są one bogate w kwasy tłuszczowe, które poprawiają metabolizm tkanki tłuszczowej z rozwijającym się cellulitem, zapobiegają  jej odkładaniu i przyspieszają spalanie.
 
 

Spożywaj dużo owoców i warzyw
Jedz dużo owoców i warzyw – zwiększają przyswajalność witamin i mikroelementów.
Zmniejsz używanie soli i ostrych przypraw- to głównie one gromadzą wodę w organizmie. Zamiast solą, pieprzem, chili przyprawiaj potrawy kolendrą, estragonem, rozmarynem, majerankiem, lubczykiem
 
 
Jedz dużo błonnika, poprawia pracę jelit
 
- Bardzo ważny jest błonnik - rozpuszczalny w wodzie, który spowalnia wchłanianie tłuszczu- występuje w jabłkach, cytrusach; - nierozpuszczalny w wodzie- chroni przed zaparciami- występuje w ciemnym ryżu, grubych kaszach
 
- Włącz do menu produkty moczopędne: pietruszka, seler, arbuz, truskawki, czereśnie- pomagają oczyścić organizm.
- Cebula i czosnek-zawarte w nich związki siarki, jak też kwercetyna powodują szybki rozpad tłuszczu, co znacznie ułatwia usuwanie go.


 
Czego należy unikać??
 
Produkty wysoko przetworzone np. zupy czy sosy w proszku- NIE ZALECANE- obecne w nich konserwanty, sztuczne barwniki i aromaty bardzo dobrze odkładają się w tkankach.
 
 
Kiedy spożywać posiłki?
 
Posiłki najlepiej spożywaj 4-5 razy dziennie o stałej porze w niewielkich ilościach.
Dieta antycellulitowa sprzyja utrzymywaniu stałej wagi. Wahania masy sprawiają, że skóra traci jędrność, co w znacznym stopniu przyczynia się do rozwoju cellulitu.
 
 
 
Unikaj używek. Rzuć palenie. Negatywny wpływ na skórę.
 
Rzuć palenie! Nikotyna rozbija elastynę nadającą skórze sprężystość. Ponadto z dymem papierosowym wprowadzasz toksyny do organizmu. Kawa- ogranicz do 1 dziennie, utrudnia oczyszczanie organizmu z toksyn, zakwasza organizm, podwyższa poziom kortyzolu, który sprzyja odkładaniu się tłuszczu w okolicach brzucha, zwiększa apetyt.
Stosowana zewnętrznie- w postaci kremów, masek poprawia ukrwienie tkanek- zmniejsza cellulit i wygładza ciało.
 
 
Co wpływa wspomagająco w walce z cellulitem?
- masaże- ucisk partii ciała objętych cellulitem usprawnia krążenie, przyspieszając zarazem usuwanie tkanki tłuszczowej. Pierwsze rezultaty widoczne są po trzech tygodniach.
-pływanie, jazda na rowerze, szybkie marsze, taniec- ten rodzaj aktywności ruchowej dynamizuje krążenie płynów ustrojowych.
 
 



a.d. 2019
              
dr n. med. AGNIESZKA LEDNIOWSKA, lekarz
GRZEGORZ LEDNIOWSKI, lekarz
              
EMAIL: biuro@aledniowska.pl
TEL: +48 517 056 831

czynne 08.00-22.00
              
"Doktor" Sp.P. Lekarzy - Estei
KRS: 0000754277
NIP: 7492102996
Regon: 381627880
              
©Copyright 2007 - 2019  dr n. med. Agnieszka Ledniowska Grzegorz Ledniowski | All Rights Reserved
Wróć do spisu treści